FAQ - Pogosta vprašanja

Potovanja in počitnice - Splošno
SPLOŠNI POGOJI POSLOVANJA
Pomembno: Z uporabo portala se strinjate s splošnimi pogoji poslovanja.
PRIJAVNINA
Na potovalnem portalu Last-minute.si prijavnine NE ZARAČUNAMO* (odobrimo popust na prijavnino), če:
- stranka sama najde aranžma,
- stranka poda zahtevek za zavezujočo rezervacijo na portalu,
- stranka plača z nakazilom na TRR (bančni račun) oz. z gotovino IN
- je vrednost rezervacije višja od 500 EUR (šteje skupni znesek na prijavnico oz. pogodbo).
* Velja za rezervacijo paketnih počitnic (letalo+namestitev), samo namestitve in najem vozila.

Za vse ostale načine plačila (zlasti z debetnimi ali kreditnimi karticami) zaračunamo prijavnino po spodnjem ceniku in vam popusta na prijavnino žal ne ne moremo odobriti.
Cenik prijavnine:
- če je znesek aranžmaja med 0 in 1000 EUR je znesek prijavnine 15 EUR;
- če je znesek aranžmaja med vključno 1000 in do 2000 EUR je znesek prijavnine 25 EUR;
- če je znesek aranžmaja med vključno 2000 in do 3000 EUR je znesek prijavnine 35 EUR;
- če je znesek aranžmaja med vključno 3000 in do 4000 EUR je znesek prijavnine 45 EUR;
- če je znesek aranžmaja med vključno 4000 in do 5000 EUR je znesek prijavnine 55 EUR;
- če je znesek aranžmaja višji od vključno 5000 EUR je znesek prijavnine 1% vrednosti aranžmaja, a ne manj kot 55 EUR.

Za izdajo darilnega bona prijavnine ne zaračunamo.
REZERVACIJA POTOVANJA: Kdaj je najboljši čas za rezervacijo potovanja?
Čakati z rezervacijo do zadnjega ne bo vedno ravno modra poteza, saj je védenje o pravilnem času za rezervacijo počitnic ali potovanja ključnega pomena za ugodno ceno oz. želeno razmerje cene in dobljene kakovosti storitev. O pravilnem ravnanju pri odločanju o rezervaciji potovanja se lahko pogovorimo s potovalnim agentom, ki mu zaupamo, vedno bolj priljubljena strategija pa je tudi informiranje preko svetovnega spleta ali celo sprotno obveščanje o novih ponudbah preko elektronske pošte, socialnih omrežij (Facebook, Twitter, Google+) oz. drugih računalniško-komunikacijskih kanalov (npr. RSS feedi). Če želite Novo leto pričakati pod palmami npr. na Kanarskih otokih, Dominikanski Republiki, Kubi ali kaki drugi daljni destinaciji, bo potrebno za rezervacijo poskrbeti že julija ali avgusta. Če pa bi preko Novega leta želeli kupiti zgolj letalsko vozovnico za atraktivno, popularno destinacijo, kot je npr. Avstralija, Peru, Tajska..., pa velja za rezervacijo poskrbeti skoraj leto dni vnaprej (npr. januarja).
LAST MINUTE: Kaj so Last Minute aranžmaji?
Pomembno je, da razumemo kaj last minute sploh pomeni - poslovenjeno pomeni v zadnjem trenutku. V smislu turističnih last minut aranžmajev pa velja povedati, da gre za aranžma, ki jo organizator potovanj razpiše/objavi relativno kratek čas pred predvidenim odhodom, najbolj splošno je sprejeta teza, da lahko kot last minute označimo aranžmaje, ki so razpisani 14 dni ali manj pred začetkom potovanja. 
Poznamo tudi akcijske – znižane - aranžmaje, ki jih prav tako imenujemo last minute, in so lahko razpisane kadarkoli. Največkrat jih organizatorji potovanj razpišejo približno šest tednov pred odhodom.
Aranžmaji v zadnjem trenutku ne obstajajo za vse destinacije, praviloma so povezani s čarterskimi poleti, zato je obstoj čarterskih poletov nujni predpogoj za veliko večino last minute aranžmajev. Naj omenimo nekaj destinacij, kjer se last minute ponudbe pogosto pojavljajo: grški otoki, Turčija, Španija s Kanarskimi otoki, Tunizija, Egipt, Italija, Malta, Bolgarija, Portugalska z Madeiro, Ciper, Maroko, Dominikanska Republika, Kuba, Mehika, Maldivi, Kenija, Venezuela (predvsem Isla Margerita), Kapverdski otoki, Namibija, manj pa Mauritius, Sejšeli itd. Velja pravilo: bolj kot je destinacija oddaljena, bolj dolgoročno so objavljeni last minute aranžmaji pri poletih za zgoraj navedene daljne destinacije.
Iz Nemčije so znižani aranžmaji objavljeni že okoli 4 do 6 tednov pred odhodom. Najboljši čas za ugodne last minute aranžmaje je takrat, ko je manjše povpraševanje od ponudbe v predsezoni in posezoni: npr. maja in v prvi polovici junija, delno tudi septembru, seveda oktobru, novembru, prvi polovici decembra, nato pa spet januar, februar, marec. Slab čas, ko je poceni ponudb sorazmerno malo, je obratno v glavni sezoni, praviloma v drugi polovici julija, prvi polovici avgusta. Izrazito malo ponudb je čez Novo leto, delno pa tudi v času zimskih počitnic in Velike noči.
FIRST MINUTE: Kaj so First Minute aranžmaji?
First minute aranžmaji vključujejo posebni popusti za zgodnje rezervacije. Nemški organizatorji začnejo s prodajo poletnih paketov že novembra ali decembra; posebni popusti za zgodnje rezervacije pa tudi pri slovenskih počitniških katalogih praviloma veljajo do konca marca ali aprila; včasih jih podaljšajo še v maj. Predvsem priporočamo First Minute za družine, saj poleg popusta za zgodnje rezervacije vključujejo pavšalne cene za otroke in sobe primerne za družine.
BACKPACKER PONUDBE: Kaj so Backpacker aranžmaji?
Aranžma tipa Go/Flug oz. "Backpacker", so namenjene nahrbtnikarjem, individualnim popotnikom. Aranžma vsebuje zgolj letalsko vozovnico in eno nočitev v hotelu (včasih 2 ali 3 nočitve). Število nočitev je praviloma razvidno v imenu hotela.
DYNAMIC PACKAKING: Kaj so Dynamic Packaking aranžmaji in za koga so namenjeni?
Dynamic packaging aranžma je potovalni paket je sestavljen iz 2 ločenih delov: najugodnejše cene letalskega prevoza ter najugodnejše cene za namestitev. Kakršnakoli sprememba (še posebej sprememba imena oz. sprememba termina) je praviloma povezana z zelo visokimi stroški ali pa celo sploh ni mogoča. Ne gre torej za klasični paketni aranžma. Dynamic packaging aranžma priporočamo bolj izkušenim potnikom, saj je med drugim tudi asistenca lokalnega predstavnika omejena.

Iskanje aranžmaja, rezervacija in plačila
ISKANJE PRIMERNEGA ARANŽMAJA: Kako si najlažje poiščem primerni aranžma?
Najprej se morate odločiti, kaj želite imeti od počitnic. Izbira je res velika zato je najlažje, da najprej definirate svoje želje in zahteve, ter postavite svoje prioritete. Na primer odličen hotel, dobro hrano, veliko športa, aktivnosti, izletov, poležavanje na plaži, bližino nočnih klubov, veliko dogajanja, mir… Na podlagi osebnih želj se je potem lažje odločiti za samo destinacijo in hotel.
Datum: ne omejujte datume striktno na želen termin. Rajši dodajte vsaj 4, 5 dni od želenega odhoda/prihoda.
Letališča: izberite v iskalniku več odhodnih letališč, saj so velikokrat aranžmaji iz Avstrije in Nemčije cenejši oz. letal iz Ljubljane sploh ni. 
Kategorija hotela: izberite kategorijo glede na vaše zahteve in pričakovanja 
Storitev: pri storitvi je pomembno omeniti, da so na nekaterih destinacijah, kot so Tunizija, Egipt, Turčija, storitve vse vključeno (AI) zaželene in priporočene. Po drugi strani pa za počitnice v Grčiji redkeje najdemo storitev vse vključeno (AI) oz. le-ta ni posebej kakovostna. Največ aranžmajev tako vsebuje nočitev z zajtrkom oz. polpenzion. Če ste v dvomih katero storitev izbrati za želeno destinacijo, se obrnite na naše referente, ki vam bodo z veseljem svetovali.
LAST MINUTE ARANŽMA: Kako si lahko poiščem primeren last minute aranžma?
Prvo in zlato pravilo je fleksibilnost potnika. Če hočete ujeti dobro ponudbo, morate biti pripravljeni poleteti iz različnih odhodnih letališč: ne samo Brnik ali bližnji Gradec, ampak tudi Dunaj, Linz, Salzburg, Trst, Innsbruck ali München; nekateri pa se za ugodno ceno odpeljejo tudi v Budimpešto, Frankfurt ali celo Berlin. Priporočljivo je, da ste odpravljeni potovati na čim več različnih destinacij; bolj kot vam je vseeno kam želite potovati, večja bo izbira. Tako planirani čas odhoda, kot trajanje potovanja naj bosta čim bolj raztegljiva, ne načrtujmo odhoda samo na nek določen datum, razmišljajmo tako o 7-ih kot o 14-ih nočitvah na destinaciji (aranžmajev s številom nočitev med 7 in 14 je sorazmerno malo). Tako pri želeni lokaciji hotela kot pri želeni kakovosti namestitve ne smemo biti zelo zahtevni.
UPORABA ISKALNIKA: Kako se uporablja iskalnik na portalu?
Naš iskalnik GIBE je razdeljen na več korakov.
Korak 1: Seznam regij in destinacij 
V okence z naslovom IZBRANI PARAMETRI vpišete oz. vaše zahteve za počitnice. 
Korak 2: Seznam destinacij 
- Prikažejo se vam destinacije v izbrani državi, število aranžmajev, vreme in najnižja cena. 
- Izberete si želeno destinacijo.
Korak 3: Prikaz hotelov 
- Slika hotela in najnižja cena za izbran hotel. 
- Ob kliku na ime hotela se vam izpišejo osnovni podatki o hotelu. 
- TERMINI IN CENE: sem kliknite za preverjanje cen!
Korak 4: Termini in preverjanje cene 
- Na tem koraku se vam prikažejo vsi aranžmaji za izbran hotel: polet iz, odhod, vrnitev, št. dni, storitev, tip sobe, cena na osebo in PREVERI. 
- S klikom na PREVERI preverjate ceno in razpoložljivost aranžmaja. Izpiše se vam cena za osebo in cena skupaj. 
- Na levi strani lahko preverite čase poletov s klikom na PREVERI ČASE POLETOV. Pozor: Predvideni časi poletov so informativne narave in se lahko spremenijo. Navedene informacije so pridobljene neposredno iz rezervacijske sistema in so zato praviloma v nemškem ali angleškem jeziku.
Korak 5: Povpraševanje ali rezervacija 
- na tem koraku lahko pošljete neobvezno povpraševanje ali pa podate zahtevek za zavezujočo rezervacijo, 
- za uspešno povpraševanje je potrebno izpolniti zahtevana okenca. 
PREVERJANJE ARANŽMAJA: Kako vem, da je izbran aranžma še prost?
V kolikor gre za aranžmaje z odhodom iz avstrijskih in nemških letališč in pri preverjanju cene piše: ARANŽMA JE ŠE NA VOLJO načeloma velja, da je v tistem trenutku izbran aranžma še prost. Pri odhodih iz Ljubljane spletno preverjanje razpoložljivosti največkrat še ni mogoče. Za preverjanje le-teh pošljite povpraševanje ali pokličite v agencijo, kjer vam bodo naši referenti z veseljem pomagali in svetovali.
CENA: Kaj vključuje cena?
Aranžmaji z letalskim prevozom, ki jih najdete na portalu www.last-minute.si praviloma vključujejo: 
- povratno letalsko vozovnico iz izbranega letališča do destinacije in nazaj; 
- 1 kos prijavljene ("čekirane") prtljage, ki jo oddate na letalo ob prijavi na let. Maksimalna teža oddane prtljage je lahko 20 oz. 23 kg na osebo (na morebitna odstopanja pri tem pravilu vas bodo ob rezervaciji obvestili naši svetovalci); 
- prevoz letališče - hotel - letališče na destinaciji (v primeru, da prevoz ni vključen, je to izrecno zapisano na portalu);
- praviloma vse letališke pristojbine (takse); 
- izbrano namestitev z ustreznim številom nočitev ter izbrano storitvijo; 
- pomoč predstavnika na destinaciji. Predstavnik je pri poletih iz Ljubljane praviloma slovensko (ali vsaj hrvaško) govoreč, pri poletih iz avstrijskih in nemških letališče pa nemško govoreč. 
Le redko prevoz letališče - hotel - letališče na destinaciji ni vključen. To velja predvsem pri letalskih aranžmajih na rednih linijah v metropole t. i. "mestnih turah (city tours)", npr. Pariz, London, Barcelona. V takem primeru za prevoz poskrbite sami oz. vam ga po potrebi, ob doplačilu, uredimo mi.
LETALIŠKE PRISTOJBINE: Ali so v ceno vključene letališke pristojbine?
Aranžmaji s poletom iz avstrijskih in nemških letališč praviloma vključujejo vse letališke in varnostne pristojbine ter tudi doplačila zaradi podražitve kerozina. 
Pri aranžmajih s poletom iz slovenskih letališč so vključene vse letališke in varnostne pristojbine. Aranžmaji s poletom iz Zagreba pogosto ne vključujejo letaliških pristojbin, ampak so le-te navedene kot obvezno doplačilo.
Pred dokončno potrditvijo rezervacijo tako v vsakem primeru iz rezervacijskega centra dobite točen izračun cene.
CENE ZA OTROKE: Kakšne so cene za otroke in kako jih preverim?
Cene za otroke je potrebno preverjati pri vsakem aranžmaju posebej. Načeloma velja da dojenček od 0-2 let na čarterskih poletih na mediteranske destinacije ne plača ničesar, otrok od 2-12 let pa je deležen popusta (popusti se gibljejo od 60-10% cene aranžmaja). Lahko so postavljene tudi drugačne starostne omejitve. Ker pa je v ponudbi veliko različnih organizatorjev potovanj, ki imajo različne pogoje, je potrebno vsako aranžma preverjati posamično. Cene za otroke so razvidne iz ogleda izbranega aranžmaja: ko poklikate vsak aranžma do konca (klik na PREVERI), je razvidna bodisi cena za otroke bodisi cena za celotno družino skupaj. 
Cena se lahko izpiše v naslednjih okencih: 
- Informacije o ponudbi > Cena za otroke 
- Informacije o ponudbi > Opombe 
- Udeleženci potovanja > Otroci 
Pri poletih iz Ljubljane se cena za otroke izpiše že na koraku 3: termini in preverjanje cene.
TIP SOBE: Kako si lahko izberem sobo s pogledom na morje, lastni bungalov…itd?
V iskalniku (Izbrani parametri) kamor vpišete ostale kriterije (datum odhoda, destinacija…) imate možnost izbire so tipa sobe - v zavihku SOBA lahko izberete želeni tip sobe oz. namestitve. Priporočamo preudarnost, saj na ta način določeni tipi sob zaradi organizacijsko-tehnoloških razlogov sploh ne bodo prikazani, morda ravno tip, ki ga dejansko želite sami. informacije o tipu sobe so najbolj točno razvidne na 3. in 4. koraku iskanja ter iz opisa hotela.
REZERVACIJA: Kako lahko rezerviram izbrani aranžma?
Ko izberete želeni aranžma, izpolnite naslednja okenca (polja označena z rdečo zvezdico * so obvezna):. 
- Nosilec prijave potovanja, 
- Udeleženci potovanja, 
- Opombe, neobvezne želje, 
- Zavarovanja (ob doplačilu), 
- Način plačila, 
- Splošni potovalni pogoji. 
in podate neobvezno povpraševanje oz. zahtevek za zavezujočo rezervacijo.
POVPRAŠEVANJE: Kakšna je razlika med neobveznim povpraševanjem in zavezujočo rezervacijo?
Neobvezno povpraševanje: pošljete takrat, ko želite preveriti, če je želeni aranžma še na voljo oz. preveriti ceno. Predvsem s poleti iz Ljubljane in Maribora. 
Zavezujoča rezervacija: pošljete takrat, ko ste se fiksno odločili za določen aranžma in ga želite rezervirati.
PLAČILO: Kakšni so načini plačila?
Plačilo je mogoče z gotovino, nakazilom preko TRR (slovenska, hrvaška in avstrijska banka), s kreditnimi karticami Mastercard, Maestro, Diners, Visa, American. NOVO: Prvi v Sloveniji že nekaj let omogočamo spletno plačilo počitnic.

Zavarovanje
ZDRAVSTVENO ZAVAROVANJE ZA TUJINO: Kje lahko uredim zdravstveno zavarovanje v tujini z asistenco?
Zdravstveno zavarovanje lahko uredite ob rezervaciji aranžmaja, saj v naši agenciji nudimo sklenitev zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini Coris/April in Grawe Turist. 
CORIS: Turistično zavarovanje lahko sklenejo posamezniki, družine in skupine, ki v tujino potujejo zasebno ali službeno. Izbirate lahko med naslednjimi turističnimi zavarovanji: posamično zavarovanje, družinsko zavarovanje, skupinsko zavarovanje. Cenik si lahko ogledate v okencu ob rezervaciji. 
GRAWE TURIST: paket turističnega zavarovanja, ki vam med drugimi krije tudi zdravstveno zavarovanje v tujini z asistenco (zavarovalna vsota je pri družinskem zavarovanju do 500.000 €), nezgodno zavarovanje, zavarovanje prtljage, zavarovanje dodatnih stroškov zaradi predčasne ali kasnejše vrnitve, zavarovanje odgovornosti, zavarovanje stroškov zaradi zamude na letalo ali ladjo in zavarovanje pomoči na potovanju. V razširjeni varianti zavarovanja pa še dodatno nudi kritje stroškov v primeru odpovedi potovanja (zavarovanje stroška odpovedi potovanja) ter povrnitev stroškov v primeru predčasne vrnitve s potovanja. 
ZDRAVSTVENO ZAVAROVANJE Z ASISTENCO V TUJINI (NE)KRIJE: Kaj vse krije in ne krije zdravstveno zavarovanje v tujini z asistenco?
CORIS zavarovanje krije: 
Zdravstveno zavarovanje v tujini z asistenčno družbo Assistance CORIS d.o.o. krije nujne stroške, ki nastanejo kot posledica bolezni ali nezgode. Zavarovanje velja v vseh državah sveta. Poleg finančne varnosti vam v okviru dogovorjene zavarovalne vsote za kritje stroškov nujnega zdravljenja in stroškov prevoza do višine dogovorjene zavarovalne vsote zagotavlja tudi 24-urno asistenco v slovenskem jeziku, vse dni v letu. Zavarovanje nudi organizacijo medicinske pomoči in kritje nujnih stroškov:
- medicinske oskrbe, obiska zdravnika, 
- nakupa zdravil in zdravniških pripomočkov, 
- prevoza do najbližje bolnišnice ali klinike in nazaj, 
- zdravljenja v bolnišnici ali kliniki, 
- prevoza v domovino do višine dogovorjene zavarovalne vsote, 
- prevoza posmrtnih ostankov v domovino zavarovanca,
- stroškov prevoza in bivanja za osebo, ki ostane v spremstvu zavarovanca, 
- prevoza družinskega člana,
- nujnih zobozdravstvenih storitev do vrednosti 100 EUR, 200 EUR oziroma 300 EUR (odvisno od izbrane višine zavarovalnega kritja),
- spremstva otroka do 18. leta starosti.

CORIS zavarovanje ne krije: 
Zdravstveno zavarovanje tudi ne nudi asistence in ne krije stroškov za dogodke, ki nastanejo kot posledica: 
1. priprave ali udeležbe:
- na avto-moto tekmovanjih, pri vožnjah po dirkališčih in pripadajočih treningih ter rekreativni udeležbi; 
- v športnem letalstvu, padalstvu, pri letenju z zmaji, z jadralnimi letali; 
- pri alpinizmu; 
- pri smučanju in deskanju na snegu izven urejenih smučišč; 
- pri jamarstvu; 
2. rekreativne udeležbe: 
- pri planinarjenju in trekingu nad 3.000 metrov nadmorske višine, če to v polici ni posebej dogovorjeno; 
- pri potapljanju in podvodnem ribolovu, če to v polici ni posebej dogovorjeno; 
- pri kajtanju (kitesurfing, kiteboarding) ali heliskiingu, če to v polici ni posebej dogovorjeno; 
- pri prostem plezanju, če to v polici ni posebej dogovorjeno; 
- na drugih športnih tekmovanjih in treningih, če to v polici ni posebej dogovorjeno; 
3. izvajanja ekstremnega športa ali so v neposredni zvezi s še posebej nevarno dejavnostjo, če je le ta povezana z nevarnostjo, ki precej presega običajno tveganje pri nahajanju v tujini;
4. nastopa na ekspedicijah v neosvojena ali neraziskana področja; 
5. vseh kroničnih bolezni ter ostalih bolezni ponavljajočega se značaja oziroma poslabšanja že obstoječih ali ponavljajočih se bolezni, zaradi katerih je zavarovanec že bil zdravljen ali so se pojavile in niso bile v celoti odpravljene pred odhodom v tujino; 
6. ponavljajočih izvinov in izpahov ter zdravljenja poškodb, ki so nastale pred začetkom trajanja zdravstvenega zavarovanja; 
7. poškodb, ki jih utrpijo osebe, katerim v skladu s 1. členom teh pogojev ni dovoljeno skleniti zavarovanje; 
8. prevoza za težave, ki se lahko zdravijo na kraju škodnega dogodka; 
9. zdravljenja, ki ga nudi oseba s katero zavarovanec potuje; 
10. psihičnih motenj; 
11. nalezljivih spolnih bolezni; 
12. nosečnosti, rednih pregledov v času nosečnosti, tipičnih težav v času nosečnosti ter poroda, razen v primeru reševanja življenja matere oziroma otroka; 
13. prekinitve nosečnosti;
14. zobozdravstvenih storitev, razen nujne zobozdravstvene pomoči, ki je potrebna za odpravo akutne bolečine zaradi bolezni ali sveže poškodbe zobovja, vključno z ekstrakcijo zoba, do zneska v preglednici kritij navedeni na koncu teh pogojev; 
15. posebne storitve v bolnišnici - nadstandard, kot je enoposteljna soba, TV, posebne nastanitve, itn.; 
16. telefonski stroški, razen nujnih klicev na klicni center asistenčne družbe; 
17. operacije ali zdravljenja, katerega se lahko prestavi brez kakršnihkoli posledic na čas povratka v državo stalnega bivališča zavarovanca; 
18. nezgode pri profesionalnem fizičnem delu, če to v polici ni posebej dogovorjeno. 

Grawe Turist krije: 
Zavarovanje zdravstvenih storitev in nezgodno zavarovanje 
V okviru zavarovalne vsote so zavarovani:
- stroški zdravstvene oskrbe;
- stroški nujnega medicinskega prevoza, iskanja in reševanja (vključen tudi helikopter);
- trajna invalidnost in smrt, kot posledica nezgode;
- stroški prevoza posmrtnih ostankov;
- stroški prihoda svojca v kraj zdravniške oskrbe zavarovanca.

Grawe Turist NE krije: 
Poleg skupnih izključitev zavarovalno kritje ne obstaja za:
- zdravljenja in medicinske ukrepe, ki so bili edini ali eden od razlogov za potovanje samo;
- krajevno specifično zdravljenje;
- shujševalne ali lepotne terapije; 
- dogodki, ki so posledica utrujenosti ali izčrpanosti;
- zdravniško oskrbo nosečnosti, poroda po 36. tednu nosečnosti, prekinitve nosečnosti ali zdravljenja kontracepcijskih ukrepov;
- zobozdravstvene storitve, ki ne predstavljajo nujne intervencije z namenom odpravljanja bolečine;
- zdravstvene pripomočke (npr. očala, proteze, slušni aparati itd.);
- cepljenja, izvedenska mnenja in atesti;
- dogodki, ki so posledica izvrševanja poklicne dejavnosti; 
- kontrolni pregledi, dodatno zdravljenje in terapije;
- dodatni stroški, kot so telefonski pogovori, hotelske storitve spremljevalca zavarovanca; 
- stroške karantene;
- dogodki ki so posledica letenja z zračnim plovilom, razen če je zavarovanec potnik civilnega letala;
- dogodki, ki so posledica ekstremnih športnih zvrsti;
- vožnjo motornih vozil, če zavarovanec nima ustreznega dovoljenja za njihovo upravljanje;
- potapljanje, če zavarovanec ni usposobljen za globino, v kateri se je potapljal;
- smrt za trajno invalidnost, do katere pride po več kot 5 letih po nezgodi.
ZAVAROVANJE STROŠKA ODPOVEDI POTOVANJA: Kaj vključuje zavarovanje stroška odpovedi potovanja (Adriatic Slovenica)?
Ob prijavi lahko sklenete zavarovanje nevarnosti odpovedi dogovorjenega turističnega potovanja – zavarovanje stroška odpovedi potovanja, kar pomeni, da vam v primeru stornacije zaradi višje sile (bolezen, smrt, vpoklic v vojsko) na osnovi ustreznih potrdil zavarovalnica Adriatic Slovenica povrne stroške odpovedi.

Cene zavarovanja stroška odpovedi potovanja so naslednje:
- za aranžmaje v vrednosti do 6.000 EUR na potovalno pogodbo je zavarovanje stroška odpovedi potovanja 3,26% celotnega aranžmaja;
- za aranžmaje v vrednosti med 6.000 in 10.000 EUR na potovalno pogodbo je zavarovanje stroška odpovedi potovanja 4,34% celotnega aranžmaja;
- za aranžmaje v vrednosti med 10.000 in 15.000 EUR na potovalno pogodbo je zavarovanje stroška odpovedi potovanja 5,43% celotnega aranžmaja (za najvišji premijski razred velja odbitna franšiza 10%; višjih zneskov zavarovalnica ne zavaruje);
- za letalske in ladijske vozovnice velja zavarovanje stroška odpovedi potovanja 5,43% potovalne pogodbe;
- minimalna premija znaša 7,60 €.

V primeru smrti ali bolezni potnika oz. bližnjih sorodnikov, zavarovalnica na podlagi ustreznega potrdila (zdravniško potrdilo, mrliški list) povrne nastale stroške odpovedi.
- Za primer bolezni zavarovanca mora zdravniško potrdilo vsebovati tudi zdravnikovo mnenje, da se zavarovancu zaradi bolezni, navedene v diagnozi odsvetuje udeležba na potovanju. 
- Diagnoza bolezni, zaradi katere se udeležba na potovanju odsvetuje, mora biti natančno definirana in napisana mora biti tudi vrsta terapije za to bolezen. 
- Kadar je razlog za odpoved potovanja bolezen zavarovanca ali njegovega svojca, ki zavarovancu onemogoča potovanje, mora priložiti zahtevku za izplačilo zavarovalnine poleg v zgornjem odstavku omenjenega potrdila tudi fotokopijo potrdila o trajanju začasne nezmožnosti za delo, iz katerega izhaja, da bolniški stalež sovpada z datumom začetka nameravanega potovanja. 
- Tako potrdilo mora biti izstavljeno najkasneje do vključno dneva nameravanega potovanja. Potrdilo, izstavljeno po dnevu začetka nameravanega potovanja, ni dokaz o upravičeni odpovedi potovanja. Zavarovanec dovoljuje vpogled zavarovatelja v njegov zdravstveni karton.

Letališče in polet z letalom
TRANSFER DO LETALIŠČ: Ali je v ceno vštet transfer do (domačih) odhodnih letališč?
Transfer do odhodnega letališča ni vključen v ceno.
Ali nudite transfer do odhodnega letališča?
Transferja do odhodnega letališča ne nudimo, razen, če je to v opisu aranžmaja posebej navedeno. Transfer do odhodnega letališča si uredite sami.
NAKUP PARKIRNE KARTICE: Za Letališče Dunaj nudimo parkirne kartice po akcijski ceni!
V naši agenciji se lahko po akcijski ceni kupi parkirna kartica za Dunajsko letališče (Flughafen Wien). Cene za parkiranje so: 
- Parking C (zunanji parking), 8 dni = 80 € 
- Garažna hiša 3+4, 8 dni = 120 € 
- Parking C (zunanji parking), 15 dni = 115 € 
- Garažna hiša 3+4, 15 dni = 195 €  Ne gre sicer za rezervacijo parkirnega mesta, ampak za nakup storitve parkiranja po znižani ceni.
ODHOD LETALA: Koliko prej moram biti na letališču?
Na letališču je potrebno biti vsaj 2 uri pred odhodom letala. Ob prihodu na letališče vozovnico in potni list/osebno izkaznico predložite na okencu “check in” (prijava za polet). Tu oddate (“čekirate”) prtljago in dobite “boarding pass”, kjer je napisana ura, ko se začne vkrcanje (“boarding”) na letalo, številka vrat (“gate number”), kjer se morate ob navedenem času zglasiti in praviloma številka sedeža. Ob check in-u dobite tudi listke za prtljago, ki jih nalepijo na letalsko vozovnico. Teh listkov ne smete izgubiti, ob morebitni izgubi prtljage jih nujno potrebujete. Ko ste se “čekirali”, imate do vkrcanja na letalo (boardinga) prost čas. Ob prehodu carine se boste nahajali v brezcarinskem območju, kjer so po navadi številne trgovine. Pazite na čas boardinga, označen na vašem boarding passu! Malo pred navedenim časom se zglasite pri ustreznih vratih.
POLETI S PRESTOPANJEM: Če ima prvo letalo zamudo ali me drugo letalo počaka?
Če letite npr. Ljubljana – Frankfurt – Havana (rezervirano in izpisano kot ena vozovnica) in ima letalo iz Ljubljane v Frankfurt zamudo ter zato zamudite polet iz Frankfurta v Havano, je krivda izključno na strani letalske družbe. Le-ta je dolžna poskrbeti za čim prejšnji nadomestni polet v ciljno destinacijo. Če morate na letališču čakati dlje časa, so vam dolžni poskrbeti za pijačo in hrano. Če pride do daljših zamud, so vam dolžni kriti stroške hotela in prevozov.O vsem tem se morate na licu mesta dogovoriti sami! Če boste imeli zaradi zamud letal kakršne koli dodatne stroške, NUJNO hranite vse račune, kopije katerih predložite k zahtevku za povračilo, ki ga naslovite neposredno na prevoznika. Najbolje je, da se takoj na kraju pri predstavniku prevoznika pozanimate za ustrezen kontaktni naslov. Pravice letalskih potnikov urejajo posebne evropske direktive.
Več o pravicah potnikov v letalskem prometu si lahko preberete tukaj.
PRTLJAGA: Koliko prtljage lahko imam s sabo na letalo?
Praviloma ima lahko vsak potnik s seboj kovček do 20 kg, v kolikor dva potnika pakirata skupaj pa kljub vsemu ne smeta imeti enega kovčka za 40 kg, ampak po navadi le največ 32 kg! Dovoljena teža kovčka je odvisna od letalskega prevoznika, v zadnjih letih pa občasno tudi od rezervirane tarife. Podrobnosti pravil glede prtljage lahko preverite pri vašem referentu. Letalske družbe imajo različne koncepte za prevoz “čekirane” prtljage: 
“piece concept” (PC oz. koncept kosov prtljage): je v zadnjih letih najpogostejši - praviloma ima lahko potnik izključno en kos prtljage, ki NE SME biti težji od 23 kg;
“weight concept” (oz. koncept teže): vsak potnik ima lahko določeno število kilogramov prtljage, število kosov prtljage je manj pomembno. Pri tem konceptu smeta imeti skupaj potujoča potnika 2 x 20 kg = 40 kg (npr. 1 potnik 15 kg, drugi potnik 25 kg);
- nekateri čarterski poleti (npr. predvsem z tunizijskimi letalskimi družbami) dovolijo zgolj 15 kg po osebi;
- če potujete v poslovnem razredu smete imeti občutno več prtljage (npr. 2 kosa (2PC), 40 kg ipd);
športna oprema: večina letalskih družb za prevoz športne opreme (golf palice, kolo, oprema za potapljanje, surf, wind surf, ...) zaračuna doplačilo v enkratnem znesku. Pravila ter cene so odvisne od letalske družbe. Za podrobnosti povprašajte vašega referenta;
ročna prtljaga: s seboj na letalo lahko imate ročno prtljago. Praviloma ne sme presegati dimenzij 55 x 40 x 20 cm ter teže 7 do 9 kg. Klasične družbe praviloma dovolijo en kos prtljage, ter še vsaj 1 kos (torbico, fotoaparat, prenosni računalnik).
Nizkocenovniki so pri ročni prtljagi zelo strogi in nekateri zahtevajo, da imate na letalu izključno 1 kos ročne prtljage (še posebej Ryanair in Easy Jet).

Prtljaga - kako spakirati? 
Priporočamo večji kovček, torbo ali nahrbtnik in manjši nahrbtnik, ki ga imate lahko vedno pri sebi. V kovčku ne hranite nobenih vrednih stvari, le-te imejte vedno pri sebi, v torbici okoli vratu ali pasu. Priporočamo, da imate v ročni prtljagi tudi rezervna oblačila za en dan v primeru izgube ali zamude prtljage. Prtljago obvezno opremite z listkom, kjer so napisani vaši podatki. Na listek napišite domači naslov in naslov prvega hotela v ciljni destinaciji, ob povratku domov pa domači naslov. Prtljaga se v primeru povezanih letov po navadi čekira do končne destinacije, razen če imate drugačne želje, ali če imate med potjo postanek, daljši od 24 ur. O tem se natančno pozanimajte ob prijavi za polet (čekiranju).
ZAMUDA LETALA: Kaj storim, če zamudim letalo?
Če letalo zamudite zaradi lastne krivde vam letalska družba ni dolžna kriti nikakršnih stroškov. Če je krivda za zamudo izključno na vaši strani, letalsko družbo lahko prosite za pomoč, vendar vam niso dolžni pomagati
IZGUBA ALI POŠKODBA PRTLJAGE: Kaj storim, če izgubijo mojo prtljago?
Izgubo ali poškodbo prtljage prijavite na okencu za “LOST BAGGAGE CLAIMS” blizu tekočega traka, kjer se dviga prtljaga. Na okencu prijavite, da je izginila prtljage. V izpolnitev dobite obrazec na katerem izpolnite potrebne informacije (kakšna oblike je prtljaga, barve, kontaktne informacije, itd.), kopijo zadržite. Zadeve bo naprej urejala letalska družba. Če prtljage ne dobite vrnjene v dogovorjenem času, vam je dolžna letalska družba povrniti vsaj del stroškov za nakup novih oblačil in potrebščin

Potovanja, izleti in križarjenja
ZAGOTOVLJENI IZLETI, POTOVANJA: Kateri izleti, potovanja so zagotovljeni?
Izleti in potovanja, ki so na našem spletnem portalu označeni z oranžno zvezdico* oz. imajo oznako ZAGOTOVLJENO so zagotovljeni in bodo načeloma izpeljani: npr. Benetke*. 
Kdaj bo izlet, potovanje zagotovljen? 
Izleti in potovanja so zagotovljeni, ko se prijavi najmanjše število potnikov, ki jih zahteva organizator potovanja, izleta. Najmanjše število potnikov je navedeno v posameznem programu.
ODHODNA MESTA: Kje so odhodna mesta za izlete z avtobusom?
Odhodna mesta so za vsak izlet oz. potovanje drugačna, zato vam svetujemo, da si podrobno preberete program. Če ni navedeno drugače, je odhod iz Ljubljane. Nekateri izleti oz. potovanja imajo (možne) odhode tudi iz Maribora, Celja, Slovenske Bistrice, Murske Sobote... V vsakem programu je posebej zapisano, če ima izlet oz. potovanje možnost večih vstopov. Nekateri vstopi se izvedejo ob zadostni prijavi potnikov ob doplačilu.
KABINE NA KRIŽARJENJU: Zakaj je razlika med cenami kabin na križarkah?
Na ceno vpliva velikost, konfiguracija, pogled in sama lokacija kabine. Kabine nižjih kategorij (brez okna) so v notranjem delu ladje in praviloma na spodnjih palubah, zato so cenejše. Zunanje kabine (z oknom) ali kabine v višjih palubah so dražje. Apartmaji imajo poleg bivalnega prostora še balkon in so najdražje kabine na ladji. Če cena pri vas ne igra pomembne vloge, boste mogoče bolj zadovoljni z zunanjo kabino ali celo s kabino z balkonom oziroma apartmajem, kar vam omogoča jutranji pogled na morje. V apartmajih boste imeli možnost celo svojega privatnega kotička za sončenje. 
Kaj moram vedeti, preden plačam za razgled? 
Zunanje kabine s pogledom na morje imajo to slabost, da se ladijska okna zaradi varnosti ne dajo odpreti, razen če nimate izhoda na balkon/verando. Tistim, ki trpijo za morsko boleznijo, bo pogled na morebitno razburkano morje povzročil slabost. Kaj moram vedeti, preden plačam za razgled? Zunanje kabine s pogledom na morje imajo to slabost, da se ladijska okna zaradi varnosti ne dajo odpreti, razen če nimate izhoda na balkon/verando. Tistim, ki trpijo za morsko boleznijo, bo pogled na morebitno razburkano morje povzročil slabost.
CENA KRIŽARJENJA: Kaj vključuje cena za križarjenja?
V ceno za križarjenje je načeloma vključeno (razen, če ne piše drugače): Cena križarjenja vključuje luksuzno kabino izbrane kategorije, vse zabavne prireditve in animacijo, dopolnjen polni penzion (hrana na voljo skoraj 24 ur; na nekaterih ladjah je vključena tudi sobna postrežba), športne aktivnosti, fitnes, bazene, masažne bazene, savne (ne na vseh ladjah), vstop v igralnico (casino) in diskoteko, večerne predstave v gledališču ter živo glasbo, otroške programe in animacijo. Na nekaterih ladjah so nekatere brezalkoholne pijače tudi že vključene v ceno. To so po navadi voda, limonada,kava, čaj. Uporaba kopalnih brisač za bazen in plažo. Cena zmeraj vključuje tudi pristaniške pristojbine ter vsa obvezna doplačila.
Obvezna doplačila: Na ladjah je navada, da za dobro strežbo osebje nagradite z napitnino. Vsi ladjarji sedaj napitnino za posadko zaračunajo kar na vaš ladijski račun.
COSTA: 
napitnine za odrasle 8 EUR / os / dan
otroci 4-14 let 4 EUR / os / dan
mlajši od 4 let ne plačajo napitnin
MSC (Mediteran, Severna Evropa, ZAE, Kanarski otoki): 
napitnine za odrasle 9 EUR / os / dan
otroci 2-12,99 let 5 EUR / os / dan
mlajši od 2 let ne plačajo napitnin

V ceno ni vključeno: 
Alkoholne pijače in brezalkoholne pijače, ki jih naročite pri natakarjih ali v barih, nekatere posebne restavracije (sushi, kitajska, restavracija s 5*, na nekaterih ladjah..) izbirni izleti (shore excursions), nakupi v trgovinah ali v fotogaleriji, storitve v frizerskem salonu, masaže ter ostale storitve v SPA-ju (razen fitnesa na vseh ladjah in savn na nekaterih ladjah), igre na srečo v ladijskih casinojih, storitve pri ladijskem zdravniku ter napitnine. Napitnine v določenem znesku, ki so odvisne od posameznega križarjenja, se avtomatsko zaračunajo na vaš ladijski račun. Napitnine niso obvezne, so pa priporočljive in na ladjah star običaj. 

POSEBNOSTI: 
Carnival Cruise Lines: 
je ladjar, pri katerem za svoj denar dobite resnično veliko. Cena križarjenja poleg vsega naštetega vključuje vso hrano 24 ur na dan, vključno s sobno postrežbo, picerijo, sushi restavracijo in ostalimi posebnimi restavracijami razen restavracije s 5*, vodo, limonado ter ledeni čaj 24 ur na dan iz avtomatov ter nekatere savne. 
Costa: 
na Costinih cena prav tako vključuje vso hrano, razen restavracije s 5*. Sobna postrežba je brezplačna le za zajtrk. Na Costinih ladjah je brezplačna tudi uporaba nekaterih savn. Voda iz avtomatov je na voljo 24 ur na dan. Napitnine za posadko so pri tem ladjarju obvezne. 
MSC: 
na MSC ladjah so posebne restavracije za doplačilo. Sobna postrežba je brezplačna le za zajtrk. Na MSC ladjah savne niso brezplačne (razen za goste v Yacht clubu). 
PULLMANTUR: 
All inclusive sistem hrane in pijače. 

NA LADJAH VAM JE NA VOLJO TUDI VELIKO DODATNIH STORITEV (ZA DOPLAČILO) KOT SO: 
IZLETI: 
Pri skupinski odhodi so ob dovolj velikem številu prijavljenih potnikov organizirani izleti v slovenščini, s slovenskim vodnikom. Pri individualnih odhodih pa jih rezervirate na ladji v posebni pisarni za Izlete (Shore excursion desk).
WELLNESS – SPA center: 
V vrhunskem spa centru so vam na voljo masaže vseh vrst, pedikura in manikura, frizerski salon ter specialne savne. Turška in finska savna sta na večini ladij brezplačni, prav tako je na vseh ladjah brezplačna uporaba fitnesa.
PAKETI PIJAČ: 
Že pred vkrcanjem na ladjo vam bo na voljo nakup različnih paketov pijač, kot so paketi vina, vode, koktejlov, brezalkoholnih pijač, piva, vitaminski paketi … Te paketi so cenovno bolj ugodni, kot pa če kupujete vsako pijačo posebej.
BON VOYAGE: 
Če bi želeli razveseliti koga, ki gre na križarjenje: v kabino lahko (za doplačilo) pošljete darilce, kot npr. steklenico vina ali penine, čokoladne jagode, torto, darilce za otroke, rože … za podrobnosti povprašajte na prodajnem mestu.
PAKETI PIJAČ NA KRIŽARKAH: Kakšne so cene in kaj vključujejo?
Paketi pijač na ladjah MSC:
ALLEGRISSIMO
S paketom Allegrissimo lahko brezskrbno uživate ves čas križarjenja. Paket velja 24 ur na dan v glavni, a la carte in samopostrežni restavraciji ter vseh ladijskih barih.
Allegrissimo za odrasle: 23 €/osebo/dan
Neomejena poraba izbranih alkoholnih in brezalkoholnih pijač, ki vključuje vino na kozarec (belo, rdeče, rose in penino iz izbora Allegrissimo), točeno pivo, brezalkoholne pijače, mineralno vodo, tople napitke, bogat izbor koktejlov ter sladoled v kornetu ali skodelici. Pijače, ki so vključene v paket, se lahko uživajo v vseh barih in restavracijah na ladji.
Allegrissimo za otroke: 12 €/osebo/dan
Neomejena poraba brezalkoholnih pijač, mineralne vode, sadnih sokov, toplih napitkov, brezalkoholnih koktejlov, osvežujočih napitkov iz sadja in mleka ter sladoled v kornetu ali skodelici. Paket se ne zaračuna za otroke do 3. leta starosti. Cena paketa se zaračuna za vsak dan križarjenja razen za dan izkrcanja. 
Paket morajo rezervirati vsi potniki, ki delijo isto kabino ali želijo večerjati pri isti mizi. Paket Allegrissimo ne vključuje: cigaret in cigar, penine ali šampanjca vrhunskih znamk, porabo v mini baru, postrežbo v sobi, spominske kozarce ter hrano, ki jo je potrebno doplačati v posebnih restavracijah. Pijače, ki niso vključene v paket, so na barskem listu označene z zvezdico. Paket je na voljo na posameznih odhodih (Sredozemlje, severna Evropa, Rdeče morje in Antili ter vsa čezoceanska križarjenja). Svetujemo vam, da si paket rezervirate pred odhodom. Paket velja za vse dni križarjenja in ne velja na dnevni osnovi.

CHEERS
Paket “Cheers!” - neomejena pijača v času obrokov. Paket Cheers vključuje pijačo v času kosila in večerje v glavni in samopostrežni restavraciji. V a la carte restavraciji paket ne velja. V kolikor potujete z družino ali v skupini ne pozabite, da morajo paket rezervirati vsi člani.
Cheers! Za odrasle: 16,50 €/osebo/dan
Neomejena količina vina (izbor med 2 belima, 2 rdečima in 1 vinom rose), točeno pivo, brezalkoholne pijače in mineralna ali navadna voda v času kosila in večerje.
Cheers! Za otroke: 9 € / osebo / dan
Neomejena količina brezalkoholnih pijač, naravne ali mineralne vode v času kosila in večerje. Paket velja za vse dni križarjenja in ne velja na dnevni osnovi. Paket morajo kupiti vsi potniki, ki si delijo isto kabino in vsi, ki bi želeli sedeti pri isti mizi pri večerji. Cena paketa se računa za vsak dan križarjenja, razen za dan izkrcanja. Ponudba Cheers! za odrasle in otroke je veljavna na izbranih odhodih (Sredozemlje, severna Evropa, Rdeče morje, Antili, Karibi in čezoceatlantska križarjenja).

ALLEGRISSIMO PREMIUM
Paket Allegrissimo premium - razširjen all inclusive - 24 ur neomejena pijača. All inclusive Premium paket vam omogoča uživanje raznovrstnih pijač kjer in kadarkoli želite. V paket je vključeno vse, od gina za aperitiv, tonika dostavljenega v vašo kabino do neomejene količine vina in piva v času vaših obrokov. Paket vključuje neomejene količine pijače v vseh restavracijah in barih, vašem mini baru ter dostavljeno vodo v kabino.
Allegrissimo premium za odrasle: 42 €/osebo/dan
Neomejena količina vina, točenega piva in piva v steklenici, brezalkoholnih pijač, mineralne vode, toplih napitkov, vseh pijač v barih (koktejli, penine, whisky, vinjak, žgane pijače), pijača iz mini bara in mineralna voda dostavljena v vašo kabino. Paket vključuje tudi sladoled in hrano, dostavljeno v vašo kabino.
Allegrissimo premium za otroke: 21 €/osebo/dan
Neomejena poraba brezalkoholne pijače v barih (energijska pijača, sadni sokovi, mineralna voda, topli napitki, brezalkoholni koktejli, smoothiji, milkshake), brezalkoholne pijače iz mini bara, mineralno vodo dostavljeno v kabino, vse kar se nahaja v ceniku „Gelateria“ in „Pastry Shop“ ter hrana dostavljena v vašo kabino. Paket se ne zaračuna za otroke do 3. leta starosti. Cena paketa se zaračuna za vsak dan križarjenja razen za dan izkrcanja. Paket morajo rezervirati vsi potniki, ki delijo isto kabino ali želijo večerjati pri isti mizi. 
Paket Allegrissimo premium ne vključuje: cigaret in cigar, penine ali šampanjca vrhunskih znamk, porabo v mini baru, postrežbo v sobi, spominske kozarce ter hrano, ki jo je potrebno doplačati v posebnih restavracijah. Pijače, ki niso vključene v paket, so na barskem listu označene z zvezdico. Paket je na voljo na posameznih odhodih (Sredozemlje, severna Evropa, Rdeče morje in Antili ter vsa čezoceanska križarjenja). Svetujemo vam, da si paket rezervirate pred odhodom. Paket velja za vse dni križarjenja in ne velja na dnevni osnovi.

ALLEGRO
Paket Allegro - pijača v času obrokov.

Paketi Allegro vključujejo ali vino ali pivo ali naravno in mineralno vodo ali brezalkoholne pijače.
ALLEGRO NO1 voda & vino 69 €
4 steklenice vina (2 rdeči, 1 bela in 1 rose) + 7 steklenic mineralne vode

ALLEGRO NO2 pivo & voda 69 €
14 kozarcev ali pločevink piva (40cl) + + 7 steklenic mineralne vode

ALLEGRO NO3 brezalkoholne pijače 34 €
14 brezalkoholnih pijač ali sadnih sokov. Pijače v paketih Allegro se lahko uživajo v glavni in samopostrežni restavraciji in barih. Neporabljena steklenica vina, ki je naročena v glavni restavraciji, se bo shranila za naslednji dan. To ne velja za pijačo, naročeno v samopostrežni restavraciji in barih. Ponudba je veljavna na izbranih odhodih (Sredozemlje, severna Evropa, Rdeče morje, Antili, Karibi in čezoceanska križarjenja).

Paket kava 23 €
21 italijanskih espressov ali brezkofeinske kave.

Paket voda 26 €
14 steklenic mineralne vode (1l).

Paket pivo 54 €
14 kozarcev ali pločevink piva (40cl). Paket ne vključuje posebnih znamk piva.

Paket vino 115 €
6 steklenic DOC vina (3 rdeča, 3 bela in 1 rose) + 7 steklenic mineralne vode. Vino iz paketa VINO se lahko uživa v glavni in samopostrežni restavraciji in barih. Neporabljena steklenica vina, ki je naročena v glavni restavraciji, se bo shranila za naslednji dan.

COSTA
Na vseh križarjenjih ladjarja COSTA je možno doplačilo za ALL INCLUSIVE PAKET PIJAČ!
Paket je možno rezervirati ob rezervaciji križarjenja. Na voljo sta 2 paketa – PREMIUM in neoCOLLECTION (samo ladjah Costa NeoRomantica in Costa neoRiviera). Možno doplačilo za all inclusive paket pijač:
All inclusive PREMIUM paket pijač
• Odrasli nad 18 let: samo 25 € na osebo na dan!
• Otroci pod 18 let: samo 16 € na osebo na dan!
All inclusive neoCOLLECTION paket pijač*
• Odrasli nad 18 let: samo 28,75 € € na osebo na dan!
• Otroci pod 18 let: samo 17,25 € na osebo na dan!
(paket neoCOLLECTION vključuje poleg vseh ostalih pijač tudi top kvalitetna izbrana vina ob vsakem menu-ju. Vina so izbrana v sodelovanju z Universita delle Scienze Gastronomia di Pollenzo, Italija in so izbrana glede na kulinariko, značilno za kraje v programu križarjenja.)
Paket za odrasle: vključuje vodo, pivo, vino (na kozarec) in enostavne koktajle (spisek na voljo na ladji) ter kavo. Paket ne vključuje vrhunskih znamk pijač in pijač iz mini bara.
Paket za otroke: za otroke pod 18 let vključuje brezalkoholne pijače (na kozarec). Paket ne vključuje pijač iz mini bara.
*na ladjah neoRiviera in neoRomantica je možno rezervirati samo paket neoCollection *Pijače, ki niso vključene v paket so na barskem listu označene z zvezdico.
Pogoj za nakup paketa je, da ga vplačajo vse osebe, ki potujejo v isti kabini in vse osebe, ki so podale željo za skupno mizo pri večerji.
PAKET ZA ODRASLE: Aperitivi: Tio Pepe, Aperol, Bitter Campari, Martini Rosso in Bianco, Dry Pastis, Pernod 45, Ricard, Campari Soda, Crodino Flute Asti Spumante Martini in Rossi, Prosecco »Pasqua«. • Piva: mednarodna suha piva in Beck´s (brezalkoholno pivo) • Sadni sokovi: ace, hruška, breskev, marelica, ananas, pomaranča, grapefruit • Gazirane pijače in mineralna voda: Coca Cola, Coca Zero, Fanta Orange, Sprite, Tonic Sweppes, Lemon Sweppes, ledeni čaj limona, ledeni čaj breskev, gazirana in naravna voda • Topli napitki: kava, brezkofeinska kava, kapučino, »corretto«, ledena kava, kava Shakerato, čaji Whittington. • Odprta vina: bela (Chardonnay, Pinot Grigio, Orvieto Classico) in rdeča (Cabernet Sauvignon,Chianti, Nero D´Avola. • Grappa: Grappa di Moscato, Gagliardo, Nonino Selezione Speciale, Vuisinar, Segnana Bianca • Konjak: Courvoisier, Hennesy V.S • Viski: Ballantine, J&B, Johnnie Walker Red, Jim Beam, Canadian Club, Jameson, Dewar´s White Label • Gin: Beefeater, Gordons, Gilbeyś • Vodka: Smirnoff, Stolichnaya, Gilbey´s • Rum: Bacardi Bianco, Bacardi Gold, Bacardi Limon, Myer´s • Brandy: Vecchia Romagna E.N., Fundador • Tequila: Jose Cuervo • Fortified Wines: Harveys Bristol Cream, Sandeman Ruby Port • Grenčice: Averna, Cynar, Jagermeister, Fernet Branca, Branca Menta, Montenegro, Ramazzotti • Bacardi Breezer: Limeta, grenivka, pomaranča, ananas • Likerji: Disaronno, Baileys Irish Cream, Cointreau, Drambuie, Grand Marnier, Peachtree, Kahlua, Tia Maria, Limoncello, Liquore di Grappa e Miele, Grappa in Honey Liqueur, Sambuca, Southern Comfort, Galliano, Strega • Koktajli: Baileys Banana Colada, Pina Colada, Kiwi Colada, Strawberry Daiquiri, Banana Daiquiri, Planter´s Punch, Mai Tai, Bahama Mama, Frozen Margarita, Mojito, Caipirinha, Caipirissima, Sidecar, Between The Sheets, Martini, Negroni, Americano, Campari Shakerato, Spritz Venexiano, Black Russian, White Russian, Pink Lady, Colibri, Fruit Punch, Pink Panther, Aquok, Shirley Temple, Rossini, Bellini, Costa Dream, Costa Sea, Costa Wind, Costa Sky
PAKET ZA OTROKE: Aperitivi: Crodino • Koktajli: Colibri, Fruit Punch, Pink Panther, Squok, Shirley Temple • Gazirane pijače in mineralna voda: Coca cola, Cola Zero, Fanta Orange, Sprite, Tonic Sweppes, Lemon Sweppes, Ledeni čaj limona, ledeni čaj breskev, gazirana in naravna voda • Čokolada različnih okusov: kokos, meta, lešnik, jagoda, pistacija, arancia, cannella, bela čokolada, ekstra mlečna, ekstra temna, lahka čokolada. • Sadni sokovi: ace, hruška, breskev, marelica, ananas, pomaranča, grapefruit • Topli napitki: kava, brezkofeinska kava, kapučino, »corretto«, ledena kava, kava Shakerato, čaji Whittington.
IBERO
Na križarjenjih ladjarja IBERO je možno doplačilo za ALL INCLUSIVE PAKET PIJAČ. Paket je možno rezervirati ob rezervaciji križarjenja.
Paket za odrasle: vključuje vodo, pivo, vino (na kozarec) in enostavne koktajle ter kavo. Paket ne vključuje vrhunskih znamk pijač in pijač iz mini bara.
Paket za otroke: za otroke pod 18 let vključuje brezalkoholne pijače (na kozarec). Paket ne vključuje pijač iz mini bara.
Možna doplačila za all inclusive paket pijač:
• Odrasli nad 18 let: samo 18 € na osebo na dan!
• Otroci do 18 let: samo 8 € na dan!
PAKET ZA ODRASLE • Aperitivi: Martini, Campari, Cinzano • Piva: Mixta ,San Miguel in brezalkoholno pivo • Gazirane pijače, sadni sokovi in mineralna voda: Coca Cola, Coca Zero, Fanta Orange, Sprite, Tonic Sweppes, Lemon Sweppes,Sun Fruits, ledeni čaj limona, ledeni čaj breskev, gazirana in naravna voda • Topli napitki: različne kave, čaji, brezkofeinska kava. Odprta vina: bela, rdeča in rose (Rioja, Torres, Roquera, Montal… ) • Viski: Ballantine, J&B, Johnnie Walker Red, Jim Beam, DYC, Tullamore Dew • Gin: Beefeater, Gordons, Larios • Vodka: Smirnoff, Stolichnaya, Moskovskaya Rum: Bacardi, Myer´s, Havana Club, Panpero, Cacique, Bruga • Brandy in konjak: Fundador, Ramazzotti, Cardenal Mendoza, Carlos 1, Carlos 3, Magno • Tequila: Jose Cuervo • Likerji: Disaronno, Baileys Irish Cream, Cointreau, Drambuie, Grand Marnier, Kahlua, Tia Maria, Limoncello, Sambuca, Marie Brizard, Calisay, Triple Sec, Anis, Licor de Melocoton, Ponche • Koktajli: Baileys Banana Colada, Pina Colada, Strawberry Daiquiri, Planter´s Punch, Frozen Margarita, Mojito, Caipirinha, Caipirissima, Colibri, Fruit Punch, Pink Panther, Shirley Temple, Rossini, Bellini, Tequila Sunrise, Strawberry Margarita, Caipiroska, Blue Margarita, Cosmopolitan, Jurassic Park. 
PAKET ZA OTROKE • Brezalkoholini koktajli: Colibri, Fruit Punch, Pink Panther, Shirley Temple, Jurassic Park • Gazirane pijače,sadni sokovi in mineralna voda: Coca cola, Cola Zero, Fanta Orange, Sprite, Tonic Sweppes, Lemon Sweppes, Sun Fruits, Ledeni čaj limona, ledeni čaj breskev, gazirana in naravna voda • Topli napitki: brezkofeinska kava , čaji.
*Pijače, ki niso vključene v paketu so na barskem listu označene z zvezdico.
Pogoj za nakup paketa je da ga vplačajo vse osebe, ki potujejo v isti kabini in vse osebe, ki so podale željo za skupno mizo pri večerji.
SKUPINSKA, INDIVIDUALNA KRIŽARJENJA: Kakšna je razlika med skupinskimi in individualnimi križarjenji?
Skupinska križarjenja posebej priporočamo tistim, ki prvič odhajate na križarjenje, in seveda vsem tistim, ki radi potujejo brezskrbno ter v dobri družbi. Za skupinska križarjenja so datumi odhodov vnaprej določena. Programi vključujejo letalski ali avtobusni prevoz do ladje (z doplačilom), križarjenje, vse pristojbine in doplačila ter slovensko vodenje. Vsi skupinski odhodi so iz Ljubljane oz. z bližnjega letališča. Ob dovolj velikem številu prijavljenih gostov, boste imeli spremstvo slovenskega vodnika. 
Individualna križarjenja: odhodi do pristanišč so po novem organizirana proti doplačilu (prevoznik GoOpti). Na ladji ni slovenskega predstavnika. Odhodi na križarjenja so organizirani skozi vso leto.
TRANSFER DO PRISTANIŠČA: Ali je transfer do pristanišča organiziran?
Transfer do pristanišča je organiziran pri skupinskih in individualnih križarjenjih. Potrebno je doplačilo.  
ČAS ZA KRIŽARJENJE: Kdaj se odločiti za križarjenje?
Zahodno Sredozemlje - križarjenje skozi vse leto (pozimi priporočamo Kanarske otoke) 
Od obal veličastnih Evropskih mest do sončnih otokov Balearskih otokov, skozi Gibraltarska vrata do Kanarskih otokov ter Afriške obale, kjer je podnebje prijazno skozi vse leto. 
Vzhodno Sredozemlje - križarjenja skozi vse leto
Odkrijte skrivnosti in religijo mogočnih starodavnih civilizacij, ter odkrijte kotičke Evrope, ki so do danes ohranile svojo mističnost. Od Benetk do Grčije, Turčije, Črnega morja pa vse do Egipta ter Afriške obale.
Baltik – križarjenja od maja do septembra 
Izberite Baltske prestolnice ali dih jemajoče Norveške Fjorde, v vsakem primeru boste navdušeni nad polnočnim soncem, ter nenavadnem ritmu življenja. Baltske dežele prekipevajo od zgodovine obenem pa so moderne napredne države z mislijo na prihodnost. 
Arabski polotok iz Dubaja – križarjenja od novembra do aprila 
Tradicija in razkošna futuristična arhitektura, sončne bele plaže in vznemirljivi kontrasti, kjer se najbolj moderno sreča z začinjeno preteklostjo Arabskega polotoka. Križarite iz Dubaja in si poleg nepozabne dogodivščine privoščite vrhunsko kulinariko v najbolj luksuznem hotelu na svetu Burj Al Arab. 
Transatlantik - križarjenja pomladi in jeseni 
Iz Evrope v Ameriko ali obratno... imejte svet na dlani v enih samih počitnicah in križarite po poteh Krištofa Kolumba. 
Karibi – križarjenja skozi vse leto (priporočamo od novembra do maja) 
Zaužijte lepote najbolj eksotičnih otokov, sprehajajte se po dolgih belih peščenih plažah, zadremajte pod kokosovo palmo, ter začofotajte po kristalno čistih turkiznih vodah Karibskega morja. Križarite po sledeh Karibskih piratov ali po pikantnih vzhodnih Karibih. Uživajte s koktajlom v roki pod vročim Karibskim soncem. Izbira križarjenj po Karibih je ogromna. 
Panamski kanal - križarjenja po navadi na voljo pomladi 
Čudež moderne tehnologije, ter gosti tropski gozd skozi katerega so speljani kanali, ki so v zadnjem stoletju povsem spremenili plovbo po zahodnem svetu.... Ampak ne boste pluli le skozi Panamski kanal - na vzhodu vas vabijo tropski Karibi na zahodu pa vroča mesta kot so Acapaulco! 
Havaji - križarjenja pozimi 
Rajske plaže, divja vulkanska pokrajina posajena z palmami in eksotičnimi rastlinami.... Raziskujte rajske Havajske otoke v udobju supermodernih križark. Z ladjo se boste ustavili na najlepših otokih ter imeli priložnost odkriti pravi raj na zemlji. Zelo priporočamo tudi ljubiteljem golfa. 
Aljaska - križarjenja poleti 
Redkokje na svetu boste naši takšno neokrnjeno naravo. Živali, ki svobodno tekajo v svojem naravnem okolju, ter morje mirno kot jezero, v katerem lahko vidite svoj odsev. Z moderno križarko si boste lahko ogledali skrite kotičke Aljaske, ledenike od blizu, opazovali medvede ali kite z varne razdalje... Močno priporočamo vsem, ki iščete nekaj novega ter vsem ljubiteljem narave in živali
Južna Amerika - križarjenja skozi vse leto 
Vroči ritmi latinske Amerike se vam bodo za zmeraj vtisnili v spomin, ko boste pluli ob čudovitih obalah Brazilije, Argentine, Urugvaja ter si ogledali mesta kot so Rio de Janeiro, Santor, Salvador de Bahia....Pomladi in jeseni lahko tja plujete celo iz Evrope! 
Japonska, Kitajska, Vietnam... – križarjenja skozi vse leto 
Ste si želeli spoznati te skrivnostne dežele, tako drugačne od naše? Odkrijte mešanico različnih kultur, svetovne metropole v katerih je vse mogoče ter disciplino in kulturo, ki vas bo povsem začarala. Mesta kot so Hong Kong, Singapur, Ho Chi Minh City, Nagasaki bodo na vaši dlani, ko boste mirno križarili mimo teh svetovno znanih prestolnic. 
Avstralija in Nova Zelandija – križarjenja skozi vse leto 
Najprej pomislimo na kenguruje in na prostrano deželo, ki sega v neskončnost. Avstralija je celina polna presenečenj in lepote, ki jih lahko odkrivate s palube ladij kot so Princess, Cunard, Holland America, Seabourn.... Poleg Avstralije si privoščite tudi križarjenje po Cookovih otokih in po Novi Zelandiji. 
Zahodna Amerika in Mehika – križarjenja skozi vse leto 
Križarjenja iz San Diega vas popeljejo po sanjskih Mehiških obalah in plažah do vročega Acapulca, Cabo San Lucasa, Mazatlana.... 
Kanada - križarjenja poleti 
Čudovita pokrajina, neskončni zeleni gozdovi ter prisrčna pristaniška mesta vas vabijo na križarjenja iz New Yorka in mest Zahodnoameriške obale. 
Indijski ocean - križarjenja od decembra do marca 
S Costa ladjami lahko križarite iz Mauritiusa do nepozabnih Sejšelov, vroče Kenije ter zelenega Madagaskarja, 14 dnevna križarjenja vam ponujamo po ugodnih cenah. 

Last Minute Klub
Last Minute Klub
Z včlanitvijo v LAST MINUTE KLUB boste na vaš e-mail dnevno prejemali zbirnik v katerem so vse akcije različnih, predvsem slovenskih, organizatorjev potovanj. Dnevno boste po e-pošti prejeli obširen povzetek akcijskih ponudb za počitnice: 
- praktično vso obstoječo ponudbo za polete iz Ljubljane, Maribora in hrvaških letališč; 
- krajši povzetek ponudb za polete iz avstrijskih ter nemških letališč (le-te so sicer praktično v celoti ažurno objavljene na našem portalu in jih lahko tudi preverite on-line) ;
- redkeje samo najugodnejše akcije za polete iz Italije; 
- praktično vso obstoječo akcijsko ponudbo hrvaških in slovenskih počitniških hotelov;
- akcijske cene križarjenj, 
- potovanja in izleti (spomladi, jeseni).
VČLANITEV: Kako se lahko včlanim?
Včlanite se na našem spletnem portalu pod zavihkom Last Minute Klub ali pa kliknite na povezavo
ODJAVA: Kako se lahko odjavim?
Odjavite se lahko kadarkoli. Pod zavihkom Last Minute Klub v okencu za odjavo vpišite vaš e-poštni naslov na katerega prejemate pošto ali pa pošljite e-mail na info@last-minute.si s pripisom ODJAVA.